2012. november 14., szerda

Bevezetés: Mit és hová?

Miután tisztáztam, hogy miért is indítottam ezt a blogot, azt hiszem, le kell írnom egy kicsit pontosabban, hogy mit is akarok csinálni. Ahogy már írtam, két szándékom van, az egyik a megtett út rögzítése, a másik pedig mások segítése.

Még évekkel ezelőtt megszületett bennem az a tudat, hogy a gimnázium elvégzése után szeretném valahol máshol folytatni a tanulmányaimat. Mindig is vonzott a külföldi lét, a teljesen más élet megszokása, különböző emberek megismerése és persze szebbnél-szebb városok megismerése. Az érettségit már letudtam, és körülbelül fél éve született meg a teljes elhatározás, hogy végig fogom vinni a terveimet.

Először azt kellett eldöntenem, hogy mit is akarok tanulni. Ez mindenkire vonatkozik, aki tovább akar tanulni, ezt gondolom nem feltétlenül muszáj közölnöm. Mindenki egyéni dolga ez, néhány dolgot át kell fontolni ahhoz, hogy rájöjjön az ember, mivel akar foglalkozni később. Ami fontos, hogy rájöjj:
  •  miben érzed magad erősnek
  •  mi az, ami érdekel, amit úgy gondolsz, nem unnál meg
  •  mennyire van az előző kettő alapján elképzelt dolognak jövője, egyáltalán értelme
Az első dolog egyértelmű, ha valaki nem jó matekból, nem fog elmenni a bankszektorba dolgozni, vagy aki nem jó angolból, nyelvésznek elmenni. Ezek igazak a második állításomra is, olyat nem csinál az ember, ami nem érdekli. De attól, hogy találsz egy olyat, ami érdekel is, és jó is vagy belőle, az még nem az út vége. Az ember a saját jövőjével játszik, így nem vághat bele rögtön az első dologba, ami szembe jön veled. Meg kell hát találnod az egyensúlyt.




Én személy szerint mindig is nagy érdeklődéssel álltam mindenhez, ami krimi, ami bűncselekmény. Szerettem megvizsgálni ezeket a dolgokat mindenféle szemszögből. Kikeresve, hogy milyen képzések vannak ebben a témában, hamar rátaláltam arra, hogy az nekem a Criminology megnevezésűek kellenek.

Ha eldöntötted, mit akarsz, már csak a hol kell. Erre a legjobb oldalnak talán a következőt ajánlanám: UCAS Course Finder

Ennek segítségével tudtam eldönteni, hogy mit és hol akarok tanulni. Kivétel nélkül tehát:
  • University of Essex - Criminology (Including one year abroad)
  • University of Essex - Criminology and American Studies (Including one year abroad)
  • University of Keele - Criminology
  • University of Portsmouth - Criminology and Forensic Studies
  • University of Leicester - Criminology
Na, de egyelőre ez nem rólam fog szólni: még nem adtam be a jelentkezést, mert egy-két dolog hátravan, mielőtt megtehetném.

Legközelebb Skócia, Anglia, Wales és Észak-Írország egyetemeiről és az aközötti különbségekről fogok írni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.