2012. november 19., hétfő

Miért éppen...? (1.) - University of Leicester

Mivel az elején letisztáztam, hogy ez a blog inkább lesz személyes, ezért illene egy kicsit a saját dolgaimról is beszélni. Leírtam fentebb, hogy hogyan válasszatok egyetemet, vagyis néhány tippet, de talán még jobban jönne, ha leírnám, én mit választottam, és miért. Tehát most ez jön szépen sorjában. Az első, amit gorcső alá veszek, az a University of Leicester.

Három egyetembe mindig is szerelmes voltam, ezek a University of Glasgow, a University of Edinburgh és a University of Keele (amit egyébként kiválasztottam, így arról is szó lesz). Sajnos a leicesteri egyetem nem rendelkezik olyan impozáns épülettel, mint ez a három, azonban így is nagyon elnyerte a tetszésemet a campus.


Sajnos földrajzi pozíciómból ítélve nekem nehezebb eljutni azokra az egyetemi nyílt napokra, amiket mostanság hirdetnek az egyetemek, így többnyire a google-re, mások tapasztalataira és néhány videóra tudok csak alapozni. Amit láttam, azok meggyőztek, nagyon tetszik az egyetem atmoszférája, az a nyüzsgés, amit felfedezni véltem - szóval láttam a pezsgő életet, amire szerintem sok egyetemista vágyik.

Persze nem csak ezek a fontosak, sőt, valamiért ez a leglényegtelenebb. Amikor az egyetemeket néztem, akkor elsősorban a szakmai elismertséget kutattam. A The Complete University Guide ez évi rangsora a 20. helyre tette az egyetemet, így ez esetben nem lehet probléma. Ez a tény önmagában viszont nem szabad, hogy elég legyen, nekem a tanszéket is meg kellett néznem, ahol tanulni kívánok.


Az előadótermek modernek és felszereltek, kutatás szempontjából is minden igényt kielégítenek, és ezt több ott tanuló diák megerősítette. A könyvtárban is mindent meg lehet találni, ami a tanulmányok zavartalan folytatásához kell, panaszra tehát semmi okom eddig.

A kollégiumok ára mondjuk a legtöbb egyetemi kampuszon körülbelül ugyanolyan áron van, így inkább azok minőségére figyeltem. A képek és videók alapján meg vagyok elégedve, és vannak en-suite szobák is, amiknek én személy szerint a legjobban örülnék.

Másik tényező még maga Leicester városa. Londonban is van híresebb egyetem, amit kinézhettem volna magamnak, de kerülni akarom a már túlontúl is hatalmas városokat, és persze a megélhetés költségeire is figyelni kell. Leicester kitűnő áthidalás a túl nagy városok és a nekem már kicsi városok között. A közlekedés nem túl drága, ráadásul az sem biztos, hogy szükség lesz rá, és egy nagyobb városban már könnyebb találni diákmunkát, mint mondjuk Staffordban.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.